برند ِ تمدنی ِ انسان کامل ِ عاشورایی :: تجربه عقلی

تجربه عقلی

دغدغه های فرهنگی

تجربه عقلی

دغدغه های فرهنگی

تجربه عقلی
کانال تلگرام
  • ما و حاج قاسم

    یک:
    حاج قاسم رفت و زمین ماند و ما نیز بر زمین...
    اما باید بلند شویم و خودمان را جمع و جور کنیم و برای تحقق مقصود و هدف حاج قاسم آماده شویم.
    باید مبانی فکری، عملی و اخلاقی سردارمان را به عنوان انسان طراز انقلاب اسلامی احصا کرده و نشر دهیم.
    خون بر زمین ریخته حاج قاسم، گام اول از گام دوم انقلاب است. جوان مومن انقلابی باید در گام دوم انقلاب این مبانی را چراغ راه خود قرار دهد.
    انواع قالب‎های فرهنگی، هنری و رسانه‎ای باید در اختیار تولید و نشر این مبانی باشند.
    حاج قاسم چهره ای بین المللی بود. در همین سه چهار روز رسانه‎ های غربی تلاش کرده اند و میکنند تا چهره ای وارونه از حاج قاسممان به خورد مخاطبانشان دهند. هرچند که بر این زبونان و سفلگان حرجی نیست چرا که دنیا وارونه آخرت است...
    لذا راهبرد مدنظر 1.احصا مبانی فکری، عملی و اخلاقی سردار، 2.تعیین نظام موضوعات با نگاه به گام دوم انقلاب، 3.تعیین قالب‎های فرهنگی هنری و رسانه ای برای موضوعات و مبانی احصا شده، 4. تولید به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی است.

    دو:
    کودک در گام دوم انقلاب جایگاه ویژه ای دارد. تفصیل این نسبت بماند برای بعد که به وقتش خواهم گفت.
    یکی از کارویژه های فرهنگی، هنری و رسانه ای پرداختن به رابطه حاج قاسم با فرزندان شهداست.
    تولیدات باید برای دو سطح مخاطب کودک و بزرگسال باشد. شتابزدگی کیفیت را پایین می آورد. این چند روز دیدم پوسترها و تصویرسازی‎های کارتونی در این خصوص انجام شده است. هرچند این تلاشها جای تقدیر دارد اما از سطح کیفی مطلوبی برخوردار نبودند. حاج قاسم کم تصویر با کودکان ندارد. در وهله اول از همان تصاویرباید الگوبرداری کرد و در مراحل بعد به تولیدات مفهومی پرداخت. برای قالب‎های دیگر هنری فرهنگی و رسانه ای نیز همینطور.

    سه:
    بنده به واسطه فعالیت رسانه ای و در اختیار داشتن رسانه آمادگی دارم زیرساختهای لازم برای تولیدات رسانه ای پیرامون سردار شهیدمان حاج قاسم سلیمانی را در اختیار عزیزان رسانه ای قرار دهم.

آپارات
   
   
   
آخرین نظرات
  • ۱۱ دی ۹۵، ۰۷:۲۹ - حامد
    👍
توئیتر
قفسه
  • کفش باز

    نوشته‌ی فیل نایت، ترجمه مریم علیزاده


آرشیو قفسه

طبقه بندی موضوعی

چهارشنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۵، ۰۱:۰۲ ق.ظ

۰

برند ِ تمدنی ِ انسان کامل ِ عاشورایی

چهارشنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۵، ۰۱:۰۲ ق.ظ

در نگاه اسلام، برند (الگو و اسوه) از انسان کامل شروع می‌شود و به انسان کامل ختم می شود. انسان کامل، امام و پیشواست؛ رحمت و غضبش خدایی است... نمونه کامل أشداء علی الکفار و رحماء بینهم...
در این فضای فکری است که هر آنچه مضاف بر انسان کامل (امام) است، مورد استقبال آحاد مردم قرار می‌‏گیرد  و مردم سعی می‌‏کنند خود را با امام شبیه‌‏سازی کنند. این نوع الگوسازی و تبعیت از انسان کامل و اصلِ وجودِ او، مسئله‌‏ای است که در جامعه غربی متشتت و کالایی و مادی است. برند در جامعه غربی تابع قوانین بازار و فروش بیشتر است. اما در تمدن اسلامی، برند (الگو و اسوه) در جهت انتشار جنبه‌های وجودی امام مورد استفاده قرار می‌‏گیرد.
به همین دلیل سازمان‏هایی که در راستای حرکت امام ایجاد می‌شوند، سازمان‏های برند هستند. و یا اشخاصی که نقطه اتصال روشنی با امام دارند، برند خواهند بود.
مصداقش شهدای مدافع حرم، حاج قاسم سلیمانی‌ها، شهید همدانی‌ها، شهدای هسته‌ای و یا صحابه، ورزشکار و اندیشمند و هنرمندی است که تعلقشان را به امام به انحاء مختلف نشان می‌دهند. این اشخاص برندهای موثق‌تری برای اعضای جامعه خواهند بود. و یا ارگان‏ها و سازمان‏هایی چون سپاه قدس، سپاه پاسداران، آستان قدس، شورای نگهبان و ... برند هستند؛ چرا که در مسیر نیل به انسان کامل طراحی شده‌اند و گام برمی‌دارند.

✅ ما در مسیر تمدن سازی اسلامی، آنچه پیش روی جهانیان قرار خواهیم داد، بسیار متفاوت از وضعیت موجود و حاکم است. فرهنگ و سبک زندگی عاشورایی نقطه عزیمت ما به سمت آن «تمدن نوین اسلامی» است که ان‌شاءالله برپا خواهیم کرد.

 

telegram.me/msahaf

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ابزار هدایت به بالای صفحه