برند ِ تمدنی ِ انسان کامل ِ عاشورایی
در نگاه اسلام، برند (الگو و اسوه) از انسان کامل شروع میشود و به انسان کامل ختم می شود. انسان کامل، امام و پیشواست؛ رحمت و غضبش خدایی است... نمونه کامل أشداء علی الکفار و رحماء بینهم...
در این فضای فکری است که هر آنچه مضاف بر انسان کامل (امام) است، مورد استقبال آحاد مردم قرار میگیرد و مردم سعی میکنند خود را با امام شبیهسازی کنند. این نوع الگوسازی و تبعیت از انسان کامل و اصلِ وجودِ او، مسئلهای است که در جامعه غربی متشتت و کالایی و مادی است. برند در جامعه غربی تابع قوانین بازار و فروش بیشتر است. اما در تمدن اسلامی، برند (الگو و اسوه) در جهت انتشار جنبههای وجودی امام مورد استفاده قرار میگیرد.
به همین دلیل سازمانهایی که در راستای حرکت امام ایجاد میشوند، سازمانهای برند هستند. و یا اشخاصی که نقطه اتصال روشنی با امام دارند، برند خواهند بود.
مصداقش شهدای مدافع حرم، حاج قاسم سلیمانیها، شهید همدانیها، شهدای هستهای و یا صحابه، ورزشکار و اندیشمند و هنرمندی است که تعلقشان را به امام به انحاء مختلف نشان میدهند. این اشخاص برندهای موثقتری برای اعضای جامعه خواهند بود. و یا ارگانها و سازمانهایی چون سپاه قدس، سپاه پاسداران، آستان قدس، شورای نگهبان و ... برند هستند؛ چرا که در مسیر نیل به انسان کامل طراحی شدهاند و گام برمیدارند.
✅ ما در مسیر تمدن سازی اسلامی، آنچه پیش روی جهانیان قرار خواهیم داد، بسیار متفاوت از وضعیت موجود و حاکم است. فرهنگ و سبک زندگی عاشورایی نقطه عزیمت ما به سمت آن «تمدن نوین اسلامی» است که انشاءالله برپا خواهیم کرد.