چرا به تبلیغ کتاب اهمیت داده نمی‌شود؟! :: تجربه عقلی

تجربه عقلی

دغدغه های فرهنگی

تجربه عقلی

دغدغه های فرهنگی

تجربه عقلی
کانال تلگرام
  • ما و حاج قاسم

    یک:
    حاج قاسم رفت و زمین ماند و ما نیز بر زمین...
    اما باید بلند شویم و خودمان را جمع و جور کنیم و برای تحقق مقصود و هدف حاج قاسم آماده شویم.
    باید مبانی فکری، عملی و اخلاقی سردارمان را به عنوان انسان طراز انقلاب اسلامی احصا کرده و نشر دهیم.
    خون بر زمین ریخته حاج قاسم، گام اول از گام دوم انقلاب است. جوان مومن انقلابی باید در گام دوم انقلاب این مبانی را چراغ راه خود قرار دهد.
    انواع قالب‎های فرهنگی، هنری و رسانه‎ای باید در اختیار تولید و نشر این مبانی باشند.
    حاج قاسم چهره ای بین المللی بود. در همین سه چهار روز رسانه‎ های غربی تلاش کرده اند و میکنند تا چهره ای وارونه از حاج قاسممان به خورد مخاطبانشان دهند. هرچند که بر این زبونان و سفلگان حرجی نیست چرا که دنیا وارونه آخرت است...
    لذا راهبرد مدنظر 1.احصا مبانی فکری، عملی و اخلاقی سردار، 2.تعیین نظام موضوعات با نگاه به گام دوم انقلاب، 3.تعیین قالب‎های فرهنگی هنری و رسانه ای برای موضوعات و مبانی احصا شده، 4. تولید به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی است.

    دو:
    کودک در گام دوم انقلاب جایگاه ویژه ای دارد. تفصیل این نسبت بماند برای بعد که به وقتش خواهم گفت.
    یکی از کارویژه های فرهنگی، هنری و رسانه ای پرداختن به رابطه حاج قاسم با فرزندان شهداست.
    تولیدات باید برای دو سطح مخاطب کودک و بزرگسال باشد. شتابزدگی کیفیت را پایین می آورد. این چند روز دیدم پوسترها و تصویرسازی‎های کارتونی در این خصوص انجام شده است. هرچند این تلاشها جای تقدیر دارد اما از سطح کیفی مطلوبی برخوردار نبودند. حاج قاسم کم تصویر با کودکان ندارد. در وهله اول از همان تصاویرباید الگوبرداری کرد و در مراحل بعد به تولیدات مفهومی پرداخت. برای قالب‎های دیگر هنری فرهنگی و رسانه ای نیز همینطور.

    سه:
    بنده به واسطه فعالیت رسانه ای و در اختیار داشتن رسانه آمادگی دارم زیرساختهای لازم برای تولیدات رسانه ای پیرامون سردار شهیدمان حاج قاسم سلیمانی را در اختیار عزیزان رسانه ای قرار دهم.

آپارات
   
   
   
آخرین نظرات
توئیتر
قفسه
  • کفش باز

    نوشته‌ی فیل نایت، ترجمه مریم علیزاده


آرشیو قفسه

طبقه بندی موضوعی

پنجشنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۱، ۰۶:۳۰ ق.ظ

۰

چرا به تبلیغ کتاب اهمیت داده نمی‌شود؟!

پنجشنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۱، ۰۶:۳۰ ق.ظ
سایت برهان :
مجید صحاف؛ مسؤول واحد ترویجی-فرهنگی مجمع ناشران و مدیر مرکز رسانه‏ای مجمع ناشران انقلاب اسلامی، در پاسخ به این سؤال اظهار داشت:
گران بودن قالب‌های تبلیغاتی؛ یکی از دلایلی است که عمدتاً ناشر و تولید کننده به سمت آن نمی‌رود. به عنوان مثال کتابی که قرار است ارزان جمع‌بندی شود و با قیمت مناسب به دست مخاطب برسد اگر هزینه‌ای به نام تبلیغات به آن اضافه شود، شاید به 2 یا 3 برابر قیمت پشت جلد کتاب، قیمت بخورد.

پس گران بودن قالب‌های تبلیغاتی، اصلی‌ترین دلیل است. به طور حتم، وضعیت کسی که می‌خواهد در رادیو و تلویزیون کتاب تبلیغ کند با مثلاً فرد کارخانه داری که تولید کننده‌ی مواد غذایی است و می‌خواهد آن را تبلیغ کند، بسیار متفاوت است اما هزینه برای هر دو یکسان است و هیچ فرقی نمی‌کند، در حالی که فرد تولید کننده‌ی مواد غذایی محصول خود را می‌تواند ببیند زیرا نیاز اولیه‌ی مخاطب است و مخاطب مجبور است که آن را تهیه کند اما ناشر اگر بخواهد در قیمت اصلی خودش آن را لحاظ کند، قیمت کتاب آن قدر افزایش می‌یابد که مخاطب کتاب کم می‌شود. این گران بودن قالب تبلیغاتی و البته تجربه نکردن مدیران فرهنگی ما یکی دیگر از دلایل است که این نیز مهم است یعنی مدیران فرهنگی ما برای تبلیغات کتاب هزینه نکردند و تجربه هم نکردند که خوشبختانه این اقدام درحال حاضر در مجمع ناشران اتفاق می‌افتد و برای آن هزینه می‌شود و هم تجربه می‌کنیم که بهترین قالب کدام است تا بازخوردش را بگیریم و آن را تقویت کنیم.

۹۱/۰۳/۰۴
مجید صحاف

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ابزار هدایت به بالای صفحه