بودجه 500 هزار پوندی برای تشویق پسرها به کتابخوانی :: تجربه عقلی

تجربه عقلی

دغدغه های فرهنگی

تجربه عقلی

دغدغه های فرهنگی

تجربه عقلی
کانال تلگرام
  • ما و حاج قاسم

    یک:
    حاج قاسم رفت و زمین ماند و ما نیز بر زمین...
    اما باید بلند شویم و خودمان را جمع و جور کنیم و برای تحقق مقصود و هدف حاج قاسم آماده شویم.
    باید مبانی فکری، عملی و اخلاقی سردارمان را به عنوان انسان طراز انقلاب اسلامی احصا کرده و نشر دهیم.
    خون بر زمین ریخته حاج قاسم، گام اول از گام دوم انقلاب است. جوان مومن انقلابی باید در گام دوم انقلاب این مبانی را چراغ راه خود قرار دهد.
    انواع قالب‎های فرهنگی، هنری و رسانه‎ای باید در اختیار تولید و نشر این مبانی باشند.
    حاج قاسم چهره ای بین المللی بود. در همین سه چهار روز رسانه‎ های غربی تلاش کرده اند و میکنند تا چهره ای وارونه از حاج قاسممان به خورد مخاطبانشان دهند. هرچند که بر این زبونان و سفلگان حرجی نیست چرا که دنیا وارونه آخرت است...
    لذا راهبرد مدنظر 1.احصا مبانی فکری، عملی و اخلاقی سردار، 2.تعیین نظام موضوعات با نگاه به گام دوم انقلاب، 3.تعیین قالب‎های فرهنگی هنری و رسانه ای برای موضوعات و مبانی احصا شده، 4. تولید به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی است.

    دو:
    کودک در گام دوم انقلاب جایگاه ویژه ای دارد. تفصیل این نسبت بماند برای بعد که به وقتش خواهم گفت.
    یکی از کارویژه های فرهنگی، هنری و رسانه ای پرداختن به رابطه حاج قاسم با فرزندان شهداست.
    تولیدات باید برای دو سطح مخاطب کودک و بزرگسال باشد. شتابزدگی کیفیت را پایین می آورد. این چند روز دیدم پوسترها و تصویرسازی‎های کارتونی در این خصوص انجام شده است. هرچند این تلاشها جای تقدیر دارد اما از سطح کیفی مطلوبی برخوردار نبودند. حاج قاسم کم تصویر با کودکان ندارد. در وهله اول از همان تصاویرباید الگوبرداری کرد و در مراحل بعد به تولیدات مفهومی پرداخت. برای قالب‎های دیگر هنری فرهنگی و رسانه ای نیز همینطور.

    سه:
    بنده به واسطه فعالیت رسانه ای و در اختیار داشتن رسانه آمادگی دارم زیرساختهای لازم برای تولیدات رسانه ای پیرامون سردار شهیدمان حاج قاسم سلیمانی را در اختیار عزیزان رسانه ای قرار دهم.

آپارات
   
   
   
آخرین نظرات
توئیتر
قفسه
  • کفش باز

    نوشته‌ی فیل نایت، ترجمه مریم علیزاده


آرشیو قفسه

طبقه بندی موضوعی

پنجشنبه, ۲۳ آبان ۱۳۸۷، ۰۶:۴۰ ق.ظ

۰

به گزارش خبرگزاری ک:.77اب ایران (ایبنا)، به نقل از خبرگزاری دولتی ولز، مبارزه برای کتاب‌خوان کردن پسرهای 9 تا 14 ساله از روز گذشته توسط «جان گریفیث» قائم مقام وزارت مهارت‌های اساسی، آغاز شد.
 
بر مبنای این طرح که مقدمات آن از سال پیش و پس از موفقیت طرح «یک میلیون کلمه در سال 2007 بخوانیم» در دست تهیه بود، این هدف مد نظر قرار گرفت تا سطح ادبی لازم در جوانان افزایش یابد. 

این طرح که بر مبنای مطالعات دکتر «دیوید بوت» از اونتاریوی کانادا شکل گرفته است، می‌کوشد رقابت بین پسر بچه‌های 9 تا 14 ساله را برای مطالعه بیشتر بالا ببرد و آن‌ها را تشویق کند تا فردی و گروهی به مطالعه بپردازند. در این میان، نقش مردهای خانواده از جمله پدر، عمو، دایی، برادرها و پدربزرگ‌ها برای همراهی با این بچه ها نیز نادیده گرفته نمی‌شود. 

برای پیشبرد این طرح با عنوان «من می‌خوانم، به هر شکل» یک نسخه راهنما به همراه یک جلد کتاب ـ که به مسوولان مدرسه آموزش می‌دهد سطح مطالعه در پسر‌ها را ارتقا دهند ـ به تمام مدرسه‌های ولز فرستاده شده است. 
 
کلید این کار، شامل 13 نکته کاربردی برای تشویق پسر بچه‌ها به کتاب خواندن در کلاس درس یا خارج از آن است. 

برای پیشبرد این طرح، علاوه بر کتاب‌های داستانی و داستان‌های کوتاه، کتاب‌های مورد علاقه پسرها در این سن در زمینه‌های مختلف نیز مد نظر قرار دارد. 

این طرح با پشتوانه 500 هزار پوندی به مسوولان مدارس این امکان را می‌دهد که به میزان کافی در این راه سرمایه‌گذاری کنند.
۸۷/۰۸/۲۳
مجید صحاف

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ابزار هدایت به بالای صفحه