گروه های ترویجی در متن شبکه نشر هستند :: تجربه عقلی

تجربه عقلی

دغدغه های فرهنگی

تجربه عقلی

دغدغه های فرهنگی

تجربه عقلی
کانال تلگرام
  • ما و حاج قاسم

    یک:
    حاج قاسم رفت و زمین ماند و ما نیز بر زمین...
    اما باید بلند شویم و خودمان را جمع و جور کنیم و برای تحقق مقصود و هدف حاج قاسم آماده شویم.
    باید مبانی فکری، عملی و اخلاقی سردارمان را به عنوان انسان طراز انقلاب اسلامی احصا کرده و نشر دهیم.
    خون بر زمین ریخته حاج قاسم، گام اول از گام دوم انقلاب است. جوان مومن انقلابی باید در گام دوم انقلاب این مبانی را چراغ راه خود قرار دهد.
    انواع قالب‎های فرهنگی، هنری و رسانه‎ای باید در اختیار تولید و نشر این مبانی باشند.
    حاج قاسم چهره ای بین المللی بود. در همین سه چهار روز رسانه‎ های غربی تلاش کرده اند و میکنند تا چهره ای وارونه از حاج قاسممان به خورد مخاطبانشان دهند. هرچند که بر این زبونان و سفلگان حرجی نیست چرا که دنیا وارونه آخرت است...
    لذا راهبرد مدنظر 1.احصا مبانی فکری، عملی و اخلاقی سردار، 2.تعیین نظام موضوعات با نگاه به گام دوم انقلاب، 3.تعیین قالب‎های فرهنگی هنری و رسانه ای برای موضوعات و مبانی احصا شده، 4. تولید به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی است.

    دو:
    کودک در گام دوم انقلاب جایگاه ویژه ای دارد. تفصیل این نسبت بماند برای بعد که به وقتش خواهم گفت.
    یکی از کارویژه های فرهنگی، هنری و رسانه ای پرداختن به رابطه حاج قاسم با فرزندان شهداست.
    تولیدات باید برای دو سطح مخاطب کودک و بزرگسال باشد. شتابزدگی کیفیت را پایین می آورد. این چند روز دیدم پوسترها و تصویرسازی‎های کارتونی در این خصوص انجام شده است. هرچند این تلاشها جای تقدیر دارد اما از سطح کیفی مطلوبی برخوردار نبودند. حاج قاسم کم تصویر با کودکان ندارد. در وهله اول از همان تصاویرباید الگوبرداری کرد و در مراحل بعد به تولیدات مفهومی پرداخت. برای قالب‎های دیگر هنری فرهنگی و رسانه ای نیز همینطور.

    سه:
    بنده به واسطه فعالیت رسانه ای و در اختیار داشتن رسانه آمادگی دارم زیرساختهای لازم برای تولیدات رسانه ای پیرامون سردار شهیدمان حاج قاسم سلیمانی را در اختیار عزیزان رسانه ای قرار دهم.

آپارات
   
   
   
آخرین نظرات
  • ۱۱ دی ۹۵، ۰۷:۲۹ - حامد
    👍
توئیتر
قفسه
  • کفش باز

    نوشته‌ی فیل نایت، ترجمه مریم علیزاده


آرشیو قفسه

طبقه بندی موضوعی

جمعه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۰، ۰۶:۰۹ ق.ظ

۰

گروه های ترویجی در متن شبکه نشر هستند

جمعه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۰، ۰۶:۰۹ ق.ظ

مجید صحاف مسئول دفتر ترویجی مجمع ناشران انقلاب اسلامی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی «منا نشر» در خصوص جلسه این مجمع با اعضای گروه های ترویجی اظهار داشت: نشست مجمع ناشران انقلاب اسلامی که چندی پیش با گروه های ترویجی برگزار شد با هدف آشنایی گروه های ترویجی با یکدیگر و همچنین آشنایی مجمع ناشران با این دوستان تشکیل شد ودر ضمن این آشنایی مجمع گزارشی از اقدامات خود از افتتاح تا روز برگزاری آن جلسه به دوستان گروه های ترویجی ارائه کند.

 

 

وی افزود: جلسه مجمع ناشران با اعضای گروه های ترویجی در سه بخش برگزار شد که در بخش اول آن، حجت الاسلام غلامی و آقای نیلی به صحبت پرداختند، در بخش دوم، حاج حسین یکتا، راوی دفاع مقدس به سخنرانی پرداخت و تعدادی از اعضای گروه های ترویجی نیز نظرات خود را مطرح کردند و در بخش سوم مراسمی که در آن روز برگزار شد و به نسبت بخش های دیگر آن روز از صمیمیت بیشتری هم برخوردار بود صحبت های بسیار خوبی بین اعضا انجام شد و برنامه مجمع با گروه های ترویجی برای نشست بعدی معین شد. دغدغه ها و مسائل دوستان گروه های ترویجی را شنیدیم و البته بیشتر توقع دوستان از ناشرین بود. 

صحاف هدف از برگزاری روز دوم جلسه مجمع ناشران انقلاب اسلامی را با اعضای این مجمع، آشنایی آن ها با یکدیگر دانست و خاطر نشان کرد:‌ روز دوم هم در جلسه ای که با ناشران داشتیم دغدغه ها و مسائل گروه های ترویجی را انعکاس دادیم، در کنار این ها آقای مختار پور مواضع رهبری را در خصوص کتاب مطرح کرد و در کنار این ها ناشرین مباحث تولیدی کلان کتاب را بررسی کردند.

این عضو مجمع ناشران انقلاب اسلامی با اشاره به بحث «ممیزی» تصریح کرد: با جمع بندی آقای دری، معاون فرهنگی وزارت ارشاد که در پایان نشست روز دوم صورت گرفت و تاکید ایشان در خصوص قرار گرفتن مجمع به عنوان اطاق فکر معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، بحث های ممیزی طبعا در ذیل این اطاق فکر بررسی می شود؛ ‌ولی در واقع ارشاد بحث های خیلی جدی تری دارد که مجمع می تواند به آن کمک کند، مانند بحث شبکه توزیع کتاب یا بحث سفارش تولید کتاب در پازل نشر کشور. 

صحاف ادامه داد:‌ بحث دیگری هم که در روز دوم و با حضور معاون فرهنگی ارشاد مطرح شد، مساله خرید کتاب از ناشران عضو مجمع بود که قرار شد ارشاد از هر کدام از ناشرین عضو مجمع ناشران انقلاب اسلامی کتاب خریداری کند و این روند در همان اطاق فکر وزارت ارشاد بررسی و مکانیسمی برای آن طراحی خواهد شد.

وی با تاکید بر تمایز میان گروه های ترویجی و گروه های توزیعی در شبکه نشر کشور اظهار داشت: با توجه به این که دیدیم گروه های ترویجی می توانند از گروه های توزیعی جدا باشند تصمیم گرفتیم دفتر گروه های ترویجی مجمع ناشران انقلاب اسلامی بحث مبلغان و مروجان کتاب را سرمایه گزاری کند و افراد و گروه هایی که در گروه های توزیعی حضور دارند را به شبکه های توزیعی خود متصل کنیم. به همین منظور متوجه شدیم تعداد بسیاری از گروه ها در حوزه توزیع فعالیت دارند. اما به هر روی در کشور گروه ها و افراد بسیاری در حوزه ترویج مطالعه و کتابخوانی فعالیت می کنند. نهایتا تصمیم مجمع ناشران بر این است که این گروه ها را شناسایی کرده و با آن ها ارتباط برقرار کنند. در کنار این ها، مجمع باید رابطه گروه های ترویجی با گروه های توزیعی را تعریف کند چرا که به هر حال گروهی که بتوانند کتابی را ترویج کند می تواند توزیع آن کتاب را هم دنبال کند و توزیع هم به واسطه همین گروه های توزیعی است.

مسئول دفتر ترویجی مجموع ناشران انقلاب اسلامی در خصوص جایگاه گروه های ترویجی در شبکه نشر کشور گفت: گروه های ترویجی در متن فعالیت های حوزه نشر قرار دارند، چرا که اطلاع رسانی مهمترین کلید فعالیت در این حوزه است، شما اگر بهترین کتاب را تولید کنید ولی اطلاع رسانی نکنید و تفاوت های محصول خودتان را با محصولات دیگر توضیح ندهید مخاطب نمی تواند اثر شما را بشناسد، گروه های ترویجی به دلیل ماهیت تبلیغاتی خود کتاب را به مخاطب معرفی می کنند و او را به سمت کتاب جذب می کنند، به همین دلیل مجمع ناشران انقلاب اسلامی گروه های ترویجی را در متن حوزه نشر کشور می بیند.

این ناشر تبلیغات کتاب را جزئی از مسائل مهم بازار نشر دانست و تصریح کرد: در تبلیغات کتاب قالب های متعددی وجود دارد، بستگی دارد برای تبلیغ کتاب از چه قالبی استفاده شود، تلویزیون، اینترنت، مطبوعات، بروشور کتاب، تبلیغات چهره به چهره، حتی وعاظ و منابر و مساجد همه و همه بخشی از شبکه تبلیغی کتاب هستند، یکی از بحث های تبلیغی ما ساخت تیزر تلویزیونی است که از چهره های مطرح و رسانه ای در معرفی کتاب استفاده شود تا مخاطبان اقبال بیشتری به کتاب نشان دهند.

وی افزود: گروه های ترویجی در بحث تبلیغات سپر کار هستند چرا که مستمرا در مواجهه با مردم هستند، بهترین صورت ترویجی برای این گروه ها تبلیغ چهره به چهره است، البته  پشتوانه مطالعاتی نیز لازم است، یعنی اگر گروه ترویجی نداند که چه کتابی را به چه طیفی از مخاطب معرفی می کند مشکل ایجاد می شود، باید این آگاهی ایجاد شود که گروه های ترویجی جامعه مخطابان خود را کاملا بشناسند که البته این کار هم اکنون در مجمع ناشران انقلاب اسلامی آغاز شده است.

صحاف در پایان داشتن زمینه مطالعاتی و همچنین نیاز سنجی مخاطب را توسط گروه های ترویجی الزامی دانست و تاکید کرد: گروه های ترویجی در کنار این پتانسیل می توانند از قالب های دیگر استفاده کنند؛ کتاب های مورد استقبال قرار گرفته را در شهر خودشان و با استفاده از امکانات محلی مانند نشریات محلی، تبلیغات محیطی و ... کتابی را ترویج کنند.

 

۹۰/۱۱/۲۸
مجید صحاف

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ابزار هدایت به بالای صفحه