تلویزیون اینترنتی کتاب؛ شبکه‌ای به وسعت ایران :: تجربه عقلی

تجربه عقلی

دغدغه های فرهنگی

تجربه عقلی

دغدغه های فرهنگی

تجربه عقلی
کانال تلگرام
  • ما و حاج قاسم

    یک:
    حاج قاسم رفت و زمین ماند و ما نیز بر زمین...
    اما باید بلند شویم و خودمان را جمع و جور کنیم و برای تحقق مقصود و هدف حاج قاسم آماده شویم.
    باید مبانی فکری، عملی و اخلاقی سردارمان را به عنوان انسان طراز انقلاب اسلامی احصا کرده و نشر دهیم.
    خون بر زمین ریخته حاج قاسم، گام اول از گام دوم انقلاب است. جوان مومن انقلابی باید در گام دوم انقلاب این مبانی را چراغ راه خود قرار دهد.
    انواع قالب‎های فرهنگی، هنری و رسانه‎ای باید در اختیار تولید و نشر این مبانی باشند.
    حاج قاسم چهره ای بین المللی بود. در همین سه چهار روز رسانه‎ های غربی تلاش کرده اند و میکنند تا چهره ای وارونه از حاج قاسممان به خورد مخاطبانشان دهند. هرچند که بر این زبونان و سفلگان حرجی نیست چرا که دنیا وارونه آخرت است...
    لذا راهبرد مدنظر 1.احصا مبانی فکری، عملی و اخلاقی سردار، 2.تعیین نظام موضوعات با نگاه به گام دوم انقلاب، 3.تعیین قالب‎های فرهنگی هنری و رسانه ای برای موضوعات و مبانی احصا شده، 4. تولید به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی است.

    دو:
    کودک در گام دوم انقلاب جایگاه ویژه ای دارد. تفصیل این نسبت بماند برای بعد که به وقتش خواهم گفت.
    یکی از کارویژه های فرهنگی، هنری و رسانه ای پرداختن به رابطه حاج قاسم با فرزندان شهداست.
    تولیدات باید برای دو سطح مخاطب کودک و بزرگسال باشد. شتابزدگی کیفیت را پایین می آورد. این چند روز دیدم پوسترها و تصویرسازی‎های کارتونی در این خصوص انجام شده است. هرچند این تلاشها جای تقدیر دارد اما از سطح کیفی مطلوبی برخوردار نبودند. حاج قاسم کم تصویر با کودکان ندارد. در وهله اول از همان تصاویرباید الگوبرداری کرد و در مراحل بعد به تولیدات مفهومی پرداخت. برای قالب‎های دیگر هنری فرهنگی و رسانه ای نیز همینطور.

    سه:
    بنده به واسطه فعالیت رسانه ای و در اختیار داشتن رسانه آمادگی دارم زیرساختهای لازم برای تولیدات رسانه ای پیرامون سردار شهیدمان حاج قاسم سلیمانی را در اختیار عزیزان رسانه ای قرار دهم.

آپارات
   
   
   
آخرین نظرات
  • ۱۱ دی ۹۵، ۰۷:۲۹ - حامد
    👍
توئیتر
قفسه
  • کفش باز

    نوشته‌ی فیل نایت، ترجمه مریم علیزاده


آرشیو قفسه

طبقه بندی موضوعی

سه شنبه, ۱ آذر ۱۴۰۱، ۰۱:۳۶ ب.ظ

۰

مجید صحاف مدیر شبکه تلویزیون اینترنتی کتاب گفت: کتاب خود یک رسانه صامت است، برای معرفی اثر در قالب کتاب، معرفی مولف، تصویرگر، ناشر، مترجم، لازم است که رسانه‌ها یا قالب‌های رسانه‌ای در خدمت کتاب باشند و به رسانه‌ی صامت کمک کنند تا به دست مردم و علاقه‌مندان آن برسد.

ایده تلویزیون اینترنتی

صحاف گفت: ایده‌ی تلویزیون اینترنتی به سال‌های قبل برمی گردد که فعالیت‌های رسانه‌ای منسجم و هدفمند ما با معرفی کتاب از طریق رادیو و تلویزیون انجام می‌شد، بنده تجربه‌ای در حوزه iptv و ایجاد شبکه‌های تلویزیونی در بستر فضای مجازی را در آن دوران داشتم.

شبکه کتاب نما 

به گفته صحاف، در نمایشگاه بین المللی کتاب امسال به عنوان مدیر تبلیغات، اطلاع رسانی، فضای مجازی حضور داشتم که شبکه‌ای با نام شبکه کتاب نما در تلوبیون ایجاد کردیم که شبکه اختصاصی نمایشگاه کتاب تهران بود و رویداد نمایشگاه کتاب را به صورت ویژه با ۴ مجری در قالب گفتگو با نویسنده و ناشر پوشش می‌داد.

استقبال مخاطب و ناشران از شبکه کتاب نما

مدیر شبکه تلویزیون اینترنتی کتاب گفت: در نهایت به این نتیجه رسیدیم که مخاطب و ناشران از این شبکه تلویزیونی در بستر فضای مجازی استقبال کرده اند، و از صداوسیما که باید مجوز اصلی شبکه را صادر کند خواستیم که این شبکه را بالا نگهدارد و موقتی نبیند.

حمایت متولیان فرهنگی

او می‌گوید: ما قصد داشتیم که این شبکه را ادامه دهیم و در خصوص این موضوع با معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و  مدیر عامل خانه کتاب مشورت شد، پیشنهاد عمیقی را مطرح کردم که از چنین امکانی به نفع نشر کشور استفاده شود.

وی افزود: دوستان موافقت و حمایت کردند و مقدماتش فراهم شد تا در سی امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران شبکه تلویزیون اینترنتی کتاب به نوعی آغاز به کار جدی کرد.

او می‌گوید: با توجه به توان فعلی شبکه در حال حاضر روزی ۴ ساعت برنامه تولید می‌کنیم که با سختی همراه است و خواهیم در بستر فضای مجازی یا همان http://ketab.tv این اتفاق بیفتد.

صحاف گفت: شبکه تلویزیون اینترنتی کتاب، در هفته کتاب روزی ۸ ساعت و نیم برنامه زنده دارد که رویداد هفته کتاب را به صورت خاص پوشش می‌دهد، در اوایل ماه آینده این شبکه ۲۴ ساعته ۴ ساعت برنامه زنده خواهد داشت یعنی با ۴ ساعت برنامه زنده شروع می‌شود، هنگامی که می‌گوییم ۴ ساعت یعنی ۴ ساعت تولید برنامه اختصاصی که چند بار در شبکه تکرار می‌شود.

لزوم جذابیت برنامه سازی با موضوعیت کتاب

به گفته مدیر شبکه تلویزیون اینترنتی کتاب، برای گسترش بیشتر این شبکه باید مخاطب به آن علاقمند باشد و قالب و محتوا در سطح بالایی قرار بگیرد، همچنان که کتاب جذاب است برنامه سازی تلویزیونی برای کتاب هم باید جذاب باشد.

صحاف گفت: مجموعه‌های متولی کتاب همانند نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مجمع ناشران انقلاب اسلامی، کتابخانه ملی، کانون پرورش فکری و... می‌توانند با این شبکه برای برنامه سازی همکاری کنند.

مدیر شبکه تلویزیون اینترنتی کتاب گفت: در نهایت شبکه تلویزیون اینترنتی کتاب، شبکه جذابی برای مخاطب خواهد بود که محتوای شبکه شامل پوشش تمامی رویداد‌های حوزه کتاب و نشر برای اهالی کتاب است، از آنجایی که این برنامه به وسعت ایران این اتفاق می‌افتد نه فقط تهران تمام برنامه سازانی که می‌توانند در حوزه کتاب و برای کتاب برنامه سازی کنند شرایط حضور آن‌ها در این شبکه مهیا است.

شبکه تلویزیون اینترنتی کتاب منحصر به تلوبیون نخواهد بود

او می‌گوید: بستر اصلی شبکه تلویزیون اینترنتی کتاب تلوبیون است، اما در بستر‌های دیگر هم این اتفاق به زودی می‌افتد، اپلیکیشن لنز در ایرانسل، پیامرسان سروش پلاس و پلتفرم‌های دیگر که قطعا با ما مذاکره خواهند کرد باعث می‌شود که شبکه تلویزیون اینترنتی کتاب در انحصار یک مجموعه نماند.

صحاف گفت: به دلیل اینکه کتاب و محتوا برای کتاب در همه پلتفرم‌های مجازی جای داشته باشد اعلام آمادگی میکنیم، هر مجموعه‌ای که سایتی دارد، دارای صفحه خاصی در آپارات است و... چه در ایران و خارج ایران این آمادگی وجود دارد که به راحتی بتوانیم محتوایمان در آنجا به مفهوم تخصصی پخش کنیم.

امکان همکاری با اهالی نشر

مدیر شبکه تلویزیون اینترنتی کتاب گفت: آمادگی همکاری با ناشران و اهالی نشر از سمت مجموعه شبکه تلویزیون اینترنتی کتاب وجود دارد که هر برنامه و رویدادی  که ارزش عمومی دارد را پوشش دهیم، این شبکه قطعا برای آن دسته از ناشرانی که میخواهند محتوایشان بیشتر و بهتر دیده شود بستر خوبی است تا تولیدات خود را بتوانند در اختیار ما برای پخش بگذارند.

به گفته صحاف، افراد متخصص بسیاری در این فضا حضور دارند که یا هزینه می‌کنند یا پیوست رسانه‌ای هوشمندی در اختیار دارند برای این کار تمامی این ناشران می‌توانند برنامه هایشان را در اختیار بگذارند و این شبکه بستری برای آن‌ها باشد.

آرشیو سازی در آینده نزدیک

او می‌گوید: در آینده خیلی نزدیک درنظر داریم تا آرشیو برنامه هایمان را جداگانه از بستر فضای تلوبیون قرار دهیم یعنی درگاهی برایش مهیا کنیم تا مردم بتوانند از آرشیو برنامه‌ها استفاده کنند.

صحاف گفت: تک برنامه ها، گفتگوها، معرفی کتاب، گفتگو با نویسنده همه‌ی این‌ها می‌تواند آرشیو شود و تبدیل به یک پلتفرم شبکه‌ای شود تا مردم راحت بتوانند در هر زمانی از آن استفاده کنند.

به کارگیری ایده های خلاق در روند برنامه سازی

به گفته صحاف، امیدوارم هستم تلویزیون اینترنتی کتاب با مشارکت اهالی نشر قوت بگیرد و تمام افرادی که اهل کتاب و مطالعه هستند به یاری این شبکه بیایند، همچنین ایده‌های خلاقی، قالب‌های رسانه موجود در کشور و دنیا برای برنامه سازی وجود دارد که تمام آن‌ها را در این شبکه به کار خواهیم گرفت.

رخداد اتفاق های مهم در کتاب با شبکه تلویزیون اینترنتی کتاب

صحاف گفت: تیمی که زیر ساخت نرم افزاری این شبکه را فراهم کرده از مجموعه‌های دانش بنیان کشور هستند، همچنین گروهی که در برنامه سازی تولید محتوا کرده اند جزو خبره‌های جوان حوزه نشر هستند که به کمک ما آمده اند تا کتاب برای همه مردم جذاب باشد و کتابی نباشد که بدون پیوست رسانه‌ای در کتابفروشی و کتابخانه‌ها برود تا از این طریق مردم در کتابی که در شبکه معرفی می‌شود بدانند، تبلیغش را ببینند و آگاه باشند با چه کتابی در طرف هستند و بعد به سراغش بروند، یا اینکه در مورد کتاب‌هایی که خوانده اند بیشتر بدانند امیدوارم به واسطه شبکه اینترنتی کتاب اتفاق‌های مهمی در حوزه کتاب و نشر رخ دهد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ابزار هدایت به بالای صفحه