اینجا ملیتا؛ روایت زمین برای آسمان :: تجربه عقلی

تجربه عقلی

دغدغه های فرهنگی

تجربه عقلی

دغدغه های فرهنگی

تجربه عقلی
کانال تلگرام
  • ما و حاج قاسم

    یک:
    حاج قاسم رفت و زمین ماند و ما نیز بر زمین...
    اما باید بلند شویم و خودمان را جمع و جور کنیم و برای تحقق مقصود و هدف حاج قاسم آماده شویم.
    باید مبانی فکری، عملی و اخلاقی سردارمان را به عنوان انسان طراز انقلاب اسلامی احصا کرده و نشر دهیم.
    خون بر زمین ریخته حاج قاسم، گام اول از گام دوم انقلاب است. جوان مومن انقلابی باید در گام دوم انقلاب این مبانی را چراغ راه خود قرار دهد.
    انواع قالب‎های فرهنگی، هنری و رسانه‎ای باید در اختیار تولید و نشر این مبانی باشند.
    حاج قاسم چهره ای بین المللی بود. در همین سه چهار روز رسانه‎ های غربی تلاش کرده اند و میکنند تا چهره ای وارونه از حاج قاسممان به خورد مخاطبانشان دهند. هرچند که بر این زبونان و سفلگان حرجی نیست چرا که دنیا وارونه آخرت است...
    لذا راهبرد مدنظر 1.احصا مبانی فکری، عملی و اخلاقی سردار، 2.تعیین نظام موضوعات با نگاه به گام دوم انقلاب، 3.تعیین قالب‎های فرهنگی هنری و رسانه ای برای موضوعات و مبانی احصا شده، 4. تولید به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی است.

    دو:
    کودک در گام دوم انقلاب جایگاه ویژه ای دارد. تفصیل این نسبت بماند برای بعد که به وقتش خواهم گفت.
    یکی از کارویژه های فرهنگی، هنری و رسانه ای پرداختن به رابطه حاج قاسم با فرزندان شهداست.
    تولیدات باید برای دو سطح مخاطب کودک و بزرگسال باشد. شتابزدگی کیفیت را پایین می آورد. این چند روز دیدم پوسترها و تصویرسازی‎های کارتونی در این خصوص انجام شده است. هرچند این تلاشها جای تقدیر دارد اما از سطح کیفی مطلوبی برخوردار نبودند. حاج قاسم کم تصویر با کودکان ندارد. در وهله اول از همان تصاویرباید الگوبرداری کرد و در مراحل بعد به تولیدات مفهومی پرداخت. برای قالب‎های دیگر هنری فرهنگی و رسانه ای نیز همینطور.

    سه:
    بنده به واسطه فعالیت رسانه ای و در اختیار داشتن رسانه آمادگی دارم زیرساختهای لازم برای تولیدات رسانه ای پیرامون سردار شهیدمان حاج قاسم سلیمانی را در اختیار عزیزان رسانه ای قرار دهم.

آپارات
   
   
   
آخرین نظرات
  • ۱۱ دی ۹۵، ۰۷:۲۹ - حامد
    👍
توئیتر
قفسه
  • کفش باز

    نوشته‌ی فیل نایت، ترجمه مریم علیزاده


آرشیو قفسه

طبقه بندی موضوعی

شنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۴، ۰۲:۴۵ ق.ظ

۲

اینجا ملیتا؛ روایت زمین برای آسمان

شنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۴، ۰۲:۴۵ ق.ظ

سفرنوشتی کوتاه به بهانه سالروز شهادت حاج عماد مغنیه (12 فوریه؛ 23 بهمن) و سید عباس موسوی (16 فوریه؛ 27 بهمن)

 

در ادامه بخوانیدش...

کلیپی برای حاج رضوان (+)

 

 

 

 

 

 

سه شنبه؛ 30 اردیبهشت 1393 آخرین روز سفر به لبنان

 

ملیتا اولین و  قدیمی‏ ترین پایگاه مقاومت اسلامی است که در منطقه اقلیم التفاح قرار دارد و اینک به باغ موزه تبدیل شده است. تا سال 2000 میلادی این منطقه تحت اشغال اسرائیل بود. با بازپس‎گیری منطقه توسط رزمندگان مقاومت، اسرائیل که منطقه را از دست داده بود، برای نابودی ملیتا، با هواپیما بر روی منطقه بنزین می ریزد. اما دست‎های خدا بالاتر از دستان خبیث اسرائیل، با معجزه باران آتش را سرد و خاموش می کند.

 

دیدن ابزار و ادوات جنگیِ به جا مانده از دشمن، ماکت تانکهایی که لوله یکی به هم گره خورده و آن دیگری که در تله حاج عماد گیر افتاده و حک شدن امضای حاج عماد بر دیواره این تله، سلاح‎های نیمه سنگین و ماکت‎های رزمندگان حزب الله، دل آدمی را به آیه کریمه «فإنّ حزب الله هم الغالبون» مومن تر می کند.

 

فضای مشبک زیرزمینی که طی چندسال رزمندگان حزب الله در دل کوه شکافتند و اتاقک های مجهز به آذوقه و سلاح و تونل‏هایی که اتاقکها را به هم راه می دهد، عکس امام که به سینه دیوار یکی از اتاقک ها چسبیده و جلوی درب اتاقک دیگر عکس آقا که فرزند شهید احمدی روشن را در آغوش دارد. گفته اند شرف المکان بالمکین ـ اعتبار مکان ها به انسان هایی است که در آن زیسته اند ـ و چه خوب گفته اند. قرارگاهی در دل کوه که از صلابت و استواریِ اراده و ایمان شیرمردان مقاومت رازها در دل دارد.

تونلها و سنگرهای احداث شده در دل کوه و تجهیزات داخلی آن

 

سنگر سید عباس موسوی با آن جا نماز و تسبیحش، قران مانده بر روی رحلش، عمامه روحانیت و سیادتش، سلاح کلاشینکف، کلاه و جعبه مهماتش خاطره حافظه زمان را در تاریخ لبنان حفر می کند ...

به قول حضرت آقا: رحمت خدا بر این سید عالیقدر و شجاع و بااخلاص و هوشمند ...

سنگر سیدعباس موسوی

 

دفتر یادبود ملیتا پر است از دست خطهایی برای سید حسن نصرالله. پر است از ارادت و خضوع نسبت به این رهبر مومن و غیور عربی...

 

ملیتا در واقع روایت کوهی است سنگی و سخت و استوار از راد‏مردی‏های مردان حزب الله.

زمینی که جوانان حزب الله بر آن ایستادند، جنگیدند، و با ایقانی برخاسته از ایمان، مقاومت کردند و با خون پاکشان بین زمین تا آسمان، معبری از نور زدند و عروج کردند.

اینجا خاک جهاد است. اینجا بوی سید عباس موسوی می دهد، بوی حاج عماد مغنیه. اینجا هر قلبی متواضع می شود...

 

زیاره الشهداء؛ یادبود شهدای مقاومت (+)

 

اینجا، در این قطعه از دنیا  که آسمان به زمین نزدیک تر است حال آدمی خوب تر و خدایی تر می شود...

 

 

نظرات (۲)

سلام.
حس خوب آن سرزمین رو در عکسها و کلام شما کاملا میتوان درک کرد. ملیتا...
۲۷ بهمن ۹۴ | ۱۳:۰۲ ابوالفضل پیری
سلام
میگویند: هر انچه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند.
تصاویر و شرحی هرچند مختصرکه داشتید دیدگان دل را به این سرزمین ولایتمدار که به قوت تدبیر فرزند زهرا (س) قامت عمود داشته، برد.
گاهی که دلم از این دنیای شیعه ستیز میگیرد حضور سیدی در وطن و سیدی ولایتمدار وشجاع در عروس خاورمیانه دلگرمی عجیبی مرا می دهد و پیروزی حق بر باطل را یاد آورم میشود و دلگرم که اینجا ما بی کس نیستیم و سیدمان هست با تدبیری ولایی..
ممنون و سپاسگزارم از دلگردی و دلگرمی و غروری که سفرنامه ی شما به من داد.

یاحق

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ابزار هدایت به بالای صفحه