نشست‌های کتاب‌خوان بدون شک در سرنوشت کشور تاثیر می‌گذارد :: تجربه عقلی

تجربه عقلی

دغدغه های فرهنگی

تجربه عقلی

دغدغه های فرهنگی

تجربه عقلی
کانال تلگرام
  • ما و حاج قاسم

    یک:
    حاج قاسم رفت و زمین ماند و ما نیز بر زمین...
    اما باید بلند شویم و خودمان را جمع و جور کنیم و برای تحقق مقصود و هدف حاج قاسم آماده شویم.
    باید مبانی فکری، عملی و اخلاقی سردارمان را به عنوان انسان طراز انقلاب اسلامی احصا کرده و نشر دهیم.
    خون بر زمین ریخته حاج قاسم، گام اول از گام دوم انقلاب است. جوان مومن انقلابی باید در گام دوم انقلاب این مبانی را چراغ راه خود قرار دهد.
    انواع قالب‎های فرهنگی، هنری و رسانه‎ای باید در اختیار تولید و نشر این مبانی باشند.
    حاج قاسم چهره ای بین المللی بود. در همین سه چهار روز رسانه‎ های غربی تلاش کرده اند و میکنند تا چهره ای وارونه از حاج قاسممان به خورد مخاطبانشان دهند. هرچند که بر این زبونان و سفلگان حرجی نیست چرا که دنیا وارونه آخرت است...
    لذا راهبرد مدنظر 1.احصا مبانی فکری، عملی و اخلاقی سردار، 2.تعیین نظام موضوعات با نگاه به گام دوم انقلاب، 3.تعیین قالب‎های فرهنگی هنری و رسانه ای برای موضوعات و مبانی احصا شده، 4. تولید به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی است.

    دو:
    کودک در گام دوم انقلاب جایگاه ویژه ای دارد. تفصیل این نسبت بماند برای بعد که به وقتش خواهم گفت.
    یکی از کارویژه های فرهنگی، هنری و رسانه ای پرداختن به رابطه حاج قاسم با فرزندان شهداست.
    تولیدات باید برای دو سطح مخاطب کودک و بزرگسال باشد. شتابزدگی کیفیت را پایین می آورد. این چند روز دیدم پوسترها و تصویرسازی‎های کارتونی در این خصوص انجام شده است. هرچند این تلاشها جای تقدیر دارد اما از سطح کیفی مطلوبی برخوردار نبودند. حاج قاسم کم تصویر با کودکان ندارد. در وهله اول از همان تصاویرباید الگوبرداری کرد و در مراحل بعد به تولیدات مفهومی پرداخت. برای قالب‎های دیگر هنری فرهنگی و رسانه ای نیز همینطور.

    سه:
    بنده به واسطه فعالیت رسانه ای و در اختیار داشتن رسانه آمادگی دارم زیرساختهای لازم برای تولیدات رسانه ای پیرامون سردار شهیدمان حاج قاسم سلیمانی را در اختیار عزیزان رسانه ای قرار دهم.

آپارات
   
   
   
آخرین نظرات
  • ۱۱ دی ۹۵، ۰۷:۲۹ - حامد
    👍
توئیتر
قفسه
  • کفش باز

    نوشته‌ی فیل نایت، ترجمه مریم علیزاده


آرشیو قفسه

طبقه بندی موضوعی

چهارشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۴، ۰۴:۰۸ ب.ظ

۰

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان، مجید صحاف مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور روز سه‌شنبه بیست و چهارم شهریور در نود و هفتمین نشست کتاب‌خوان در هرمزگان گفت: در نشست‌های کتاب‌خوان مردم به نوعی با کتاب آشتی می‌کنند و با مفاهیم کتاب‌ها آشنا می‌شوند و هر کجا که مردم مشارکت کردند و برنامه ریزی در راستای اهداف انقلاب صورت پذیرفت، سرنوشت کشور تحت‌الشعاع این خواست قرار می‌گیرد و کتاب‌خوان از این جهت در سرنوشت کشور تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.
وی در ادامه افزود: در هرکار فرهنگی نیت بسیار مهم است، بنابراین هم ارائه‌دهندگان و هم برنامه‌ریزان باید به نیت اولیه توجه و دقت داشته باشند، چراکه نیت اجرای طرح و برگزاری آن از اهمیت بیشتری برخوردار است.
صحاف با اشاره به این نکته که در هر نشست حداقل دوازده عنوان کتاب با موضوعات مختلف از سوی کتابداران و اعضاء معرفی می‌شود، اظهار داشت: در جایی که زیرساخت آماده است، طرح کتاب‌خوان با استقبال کتابداران روبرو شده، شاید بتوان گفت یکی از اهداف این طرح، کتابخوان کردن کتابداران است، چراکه تسلط بر حوزه تخصصی‌شان از آنها مشاوری امین می‌سازد.


مشاور دبیرکل نهاد با تاکید بر اهمیت کتاب در زندگی مردم، خاطرنشان کرد: مردم ما به لحاظ کمی ممکن است احساس خوشی و رضایت  ‌کنند اما به لحاظ نشاط و روابطی که باید در اجتماع داشته باشند، گاهی ناخرسند هستند که دلیل آن می‌تواند نرسیدن به نیازهای روحی‌شان باشد. برخلاف رسانه‌هایی مثل تلویزیون، کتاب می‌تواند با کلماتش توجه مردم را به موضوعات عمیق تر کند. اگر نیازهای مردم را بشناسیم و در راستای آن حرکت کنیم، موفق می‌شویم و امیدواریم طرح کتاب‌خوان در آینده با تاسیس کانون‌های کتاب‌خوان، فراگیر و گسترش یابد.
صحاف در ادامه تصریح کرد: شناخت صحیح از نیاز مطالعاتی افراد نقش کتابدار را پر رنگ می‌کند. افراد در جوانی به دنبال غریزه، نوخواهی، بازی و هنر هستند، به همین خاطر کتابدار باید بدانید چه کتابی به او معرفی کند.
وی همچنین با تاکید بر لزوم تشویق اعضاء در مراجعه به کتابخانه‌ها، اظهار داشت: باید عضو را به امانت و کتابخوانی تشویق و ترغیب کرد تا اطلاعات مورد نیازش را به جای دریافت از فرهنگ برگرفته از کوچه و بازار و فضای مجازی، از کتاب کسب کند. به همین خاطر است که باید کاری کرد که عموم مردم به کتاب رجوع کنند.
صحاف اضافه کرد: برگزاری سلسله نشست‌های نشست کتاب‌خوان در نهاد ، طرحی اجباری نیست بلکه تمرین معرفی کتاب برای کتابداران است.
مشاور دبیرکل نهاد با تاکید بر نیازسنجی مراجعین کتابخانه‌های عمومی از سوی کارشناسان نهاد، تصریح کرد: اشتیاق مردم به کتاب از راه‌های مختلفی از جمله؛ انتقال نیازهای هر کتابخانه به اداره مربوط به آن، بررسی می‌شود و بر همین اساس نیز، منابع جدید و مورد نیاز به کتابخانه‌ها ارسال می‌گردد.

 


صحاف در پایان ضمن تقدیر از استاندار هرمزگان اظهار داشت: استاندار هرمزگان در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این استان اعلام کرده است که مدیران باید در جلسه شورای اداری کتاب معرفی کنند. وقتی یک مدیر ارشد درگیر کتاب شد نوع بیان و سخنانش متاثر از کتاب می‌شود و پیوند بیشتری با کتاب برقرار خواهد کرد.
در ادامه ایشان موضع خود را نسبت به برخی ناامیدی‌ها از میزان عضویت و امانت‌دهی، اینطور بیان کرد و گفت: گاهی آمارهایی از تعداد اعضاء و امانت‌دهی کتاب در گوشه‌ای اعلام می‌شود که این ابداً قابل تعمیم به دیگر استان‌ها و کتابخانه‌ها نیست. اگر عدم استقبالی در جایی وجود دارد به دلیل ضعف مدیرکل ما در آن منطقه و عوامل مدیریتی است که می‌بایست به تدریج اصلاح شود. الحمدلله استقبال از کتابخانه‌ها با توجه به ظرفیت فعلی مطلوب است و باید برای ارتقای آن برنامه‌ریزی و تلاش شود.
گفتنی است، نود و هفتمین نشست «کتاب‌خوان» روز سه‌شنبه بیست و چهارم شهریور با حضور مجید صحاف مشاور دبیرکل نهاد، رمضانعلی محسنی مدیرکل مشارکت‌ها و شهرداری‌های نهاد، محسن زینلی‌تختی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان و جمعی از علاقه‌مندان عرصه کتاب و کتابخوانی در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی آیت‌الله طالقانی بندرعباس برگزار شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ابزار هدایت به بالای صفحه