کارگروه ویژه‌ای که تنها یک جلسه تشکیل شد/ حکمی که رسانه‌ای نشد :: تجربه عقلی

تجربه عقلی

دغدغه های فرهنگی

تجربه عقلی

دغدغه های فرهنگی

تجربه عقلی
کانال تلگرام
  • ما و حاج قاسم

    یک:
    حاج قاسم رفت و زمین ماند و ما نیز بر زمین...
    اما باید بلند شویم و خودمان را جمع و جور کنیم و برای تحقق مقصود و هدف حاج قاسم آماده شویم.
    باید مبانی فکری، عملی و اخلاقی سردارمان را به عنوان انسان طراز انقلاب اسلامی احصا کرده و نشر دهیم.
    خون بر زمین ریخته حاج قاسم، گام اول از گام دوم انقلاب است. جوان مومن انقلابی باید در گام دوم انقلاب این مبانی را چراغ راه خود قرار دهد.
    انواع قالب‎های فرهنگی، هنری و رسانه‎ای باید در اختیار تولید و نشر این مبانی باشند.
    حاج قاسم چهره ای بین المللی بود. در همین سه چهار روز رسانه‎ های غربی تلاش کرده اند و میکنند تا چهره ای وارونه از حاج قاسممان به خورد مخاطبانشان دهند. هرچند که بر این زبونان و سفلگان حرجی نیست چرا که دنیا وارونه آخرت است...
    لذا راهبرد مدنظر 1.احصا مبانی فکری، عملی و اخلاقی سردار، 2.تعیین نظام موضوعات با نگاه به گام دوم انقلاب، 3.تعیین قالب‎های فرهنگی هنری و رسانه ای برای موضوعات و مبانی احصا شده، 4. تولید به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی است.

    دو:
    کودک در گام دوم انقلاب جایگاه ویژه ای دارد. تفصیل این نسبت بماند برای بعد که به وقتش خواهم گفت.
    یکی از کارویژه های فرهنگی، هنری و رسانه ای پرداختن به رابطه حاج قاسم با فرزندان شهداست.
    تولیدات باید برای دو سطح مخاطب کودک و بزرگسال باشد. شتابزدگی کیفیت را پایین می آورد. این چند روز دیدم پوسترها و تصویرسازی‎های کارتونی در این خصوص انجام شده است. هرچند این تلاشها جای تقدیر دارد اما از سطح کیفی مطلوبی برخوردار نبودند. حاج قاسم کم تصویر با کودکان ندارد. در وهله اول از همان تصاویرباید الگوبرداری کرد و در مراحل بعد به تولیدات مفهومی پرداخت. برای قالب‎های دیگر هنری فرهنگی و رسانه ای نیز همینطور.

    سه:
    بنده به واسطه فعالیت رسانه ای و در اختیار داشتن رسانه آمادگی دارم زیرساختهای لازم برای تولیدات رسانه ای پیرامون سردار شهیدمان حاج قاسم سلیمانی را در اختیار عزیزان رسانه ای قرار دهم.

آپارات
   
   
   
آخرین نظرات
  • ۱۱ دی ۹۵، ۰۷:۲۹ - حامد
    👍
توئیتر
قفسه
  • کفش باز

    نوشته‌ی فیل نایت، ترجمه مریم علیزاده


آرشیو قفسه

طبقه بندی موضوعی

دوشنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۵۳ ب.ظ

۰

توجه به نگاه جامع، تخصصی، علمی و راهبردی رهبر انقلاب در حوزه کتاب و کتابخوانی برای سطوح مدیریتی و مهندسی فرهنگی ِکتاب در کشور بسیار ذیقیمت است و آغاز تحولی بزرگ در این عرصه محسوب می‏ شود. اما امروز متاسفانه هنوز تبیین دقیق و موشکافانه‏ ای از اندیشه‏ ها و دیدگاه ‏های ایشان در این خصوص صورت نگرفته است و بسیاری از مشکلاتی که در حوزه‏ های نظری، عملی و مدیریتی کتاب و کتاب‌خوانی با آن رو به رو هستیم و برداشت‏ های گوناگون و بعضاً متعارض اهالی فرهنگ از دیدگاه‏های معظم له ناشی از وجود خلاء در تبیین دیدگاه‏ های ایشان در این حوزه است.

اواخر اسفند 92 بود که طی جلساتی با مدیرعامل خانه کتاب و شنیدن دغدغه های ایشان، دبیری کار گروه ویژه اندیشه‏ های رهبری در حوزه کتاب را پذیرفتم.

پس از آن در گیر و دار تصمیم گیری برای نحوه فعالیت این کارگروه، و اینکه معاونت فرهنگی وزارت ارشاد تمایل داشتند کارگروه ذیل معاونت فرهنگی فعالیت کند، علنا کار مسکوت ماند. تا اینکه در اول اردیبهشت 93 حکم من به عنوان دبیر کارگروه توسط سیدعباس صالحی صادر و فردای آن روز اولین جلسه کارگروه با حضور اعضا تشکیل شد.

اولین جلسه و محتوای پربار آن و تعیین نقشه کلی راه، حاکی از آینده خوب این کارگروه داشت. پس از آن با نزدیک شدن به برپایی نمایشگاه بین‏ المللی کتاب و  علیرغم مشغله‏ های فراوانم به عنوان مدیر کمیته جنبی بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب (والبته سایر مسئولیت‏ هایم در حوزه فرهنگ)، کار کارگروه را با جدیت پیگیری کردم و اولین نشست تخصصی کارگروه با موضوع «بررسی بایسته‌های نشر کتاب از منظر رهبر معظم انقلاب» (بخشی از محتوای آن نشست را از اینجا بخوانید) در سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب برگزار شد.

اما علیرغم تلاش های بعدی و بوجود آمدن برخی مسائل، دیگر جلسه و نشستی تشکیل نشد و کارگروه تبیین و تحقق اندیشه‏ های راهبردی رهبری در حوزه فرهنگ مکتوب، آغاز نشده به کار خود خاتمه داد.

 

و حالا گزارش فارس را از این کارگروه بخوانید:

کارگروه ویژه‌ای که تنها یک جلسه تشکیل شد/ حکمی که رسانه‌ای نشد

 

 

۹۳/۱۲/۲۵
مجید صحاف

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ابزار هدایت به بالای صفحه